WHO (2023) estimated that there were 31,063 road traffic fatalities in Indonesia in 2021, with children and young adults aged 5-29 being the most affected. To address this, the 2021-2040 Indonesian National General Plan for Traffic Safety mandates that all roads built in Indonesia since 2023 must be planned to meet the 3-star rating standard per iRAP methodology.

iRAP’s Star Rating for Schools (SR4S) is an evidence-based program of tools, training, and support to measure, manage and communicate the risk children are exposed to on a journey to school. SR4S allows for a simple assessment of each of the road features that affect student pedestrian safety and calculate a star rating for specific locations. The least safe location receives 1 star, and the safest location receives 5 stars. SR4S can help inform strategic investment in infrastructure upgrades, saving lives and preventing serious injuries every day.

Thanks to the financial support of the Millennium Challenge Corporation and translation assistance from Transportologi, SR4S has been translated into Bahasa Indonesia to contribute to school safety initiatives in the country. Transportologi, in collaboration with iRAP, invites you to an online webinar showcasing successful case studies of school zone safety programs with SR4S in Indonesia. The webinar aims to advocate for 3-star or better school zones, supporting the National General Plan targets. Local stakeholders in Indonesia are welcome to join.

Date: Friday, 9th August 2024
Time: 14:00 – 16:00 (WIB)
Venue: Online via Zoom

REGISTER HERE

Bahasa Indonesia:

WHO (2023) memperkirakan terdapat 31,063 kematian akibat tabrakan lalu lintas jalan di Indonesia pada 2021, dengan korban terbanyak adalah anak-anak dan orang dewasa muda berusia 5-29 tahun. Untuk mengatasi hal ini, Rencana Umum Nasional Keselamatan Lalu Lintas Indonesia 2021-2040 mengamanatkan bahwa semua jalan yang dibangun di Indonesia sejak 2023 harus memenuhi standar peringkat bintang 3 berdasarkan metodologi iRAP.

Star Rating for Schools (SR4S) dari iRAP adalah program berbasis bukti yang terdiri dari perangkat, pelatihan, dan dukungan untuk mengukur, mengelola, dan mengomunikasikan risiko yang dihadapi anak-anak dalam perjalanan ke sekolah. SR4S memungkinkan penilaian sederhana terhadap setiap fitur jalan yang mempengaruhi keselamatan pejalan kaki murid dan menghitung peringkat bintang untuk lokasi-lokasi tertentu. Lokasi yang paling tidak aman mendapatkan 1 bintang dan lokasi yang paling aman mendapatkan 5 bintang. SR4S membantu menginformasikan investasi strategis dalam peningkatan infrastruktur, menyelamatkan nyawa, dan mencegah cedera serius setiap hari.

Berkat dukungan dana dari Millennium Challenge Corporation dan bantuan penerjemahan dari Transportologi, SR4S telah diterjemahkan ke dalam Bahasa Indonesia untuk berkontribusi pada inisiatif keselamatan sekolah di Indonesia. Transportologi, bekerja sama dengan iRAP, mengundang Anda untuk menghadiri webinar online yang menampilkan studi kasus program keselamatan zona sekolah yang sukses dengan SR4S di Indonesia. Webinar ini bertujuan untuk mengadvokasi zona sekolah bintang 3 atau lebih baik, untuk mendukung target Rencana Umum Nasional. Para pemangku kepentingan lokal di Indonesia dipersilahkan untuk bergabung.

Date: Friday, 9th August 2024
Time: 14:00 – 16:00 (WIB)
Venue: Online via Zoom

REGISTER HERE

en_USEnglish